Egy csepp menta

Egy csepp menta

Tekergő

2014. november 20. - momenta

Nincs is jobb, mint este fél 11-kor a sütő mellett ülni, a sülő kolbászos kiflik illatában és felcsapni egy lime-menta sört - na jó radlert és 0%-os, de aki szoptat, annak ez maga a kánaán. Nem tudom mióta van ez az ízvilág, de én nyáron fedeztem fel és beleszerettem, van itthon mindig egy-egy tartalék ilyen felcsapós estékhez.

Ma nem tekeregtünk olyan sokat Bazsival, de egész nap anyával kellett beérnie, mert apánál itt vannak a kásztömörök és ilyenkor majd egyszercsak hazaér. De Bazsi ma különösen nagyon cuki volt - persze akkor nem, amikor küzdöttem vele este hazafelé sétánál, hogy maradjon a babakocsiban még 10 percet és ne feszítse ki magát, ne őrjöngjön, mert ugye nem is lenne ez baj, ha járna, de őfelsége mászni szeretne a földön :)

De a tekergésre visszatérve szívből ajánlom a hugicám blogját ismét.

http://kukutyinandthecity.blog.hu/2014/11/20/bozsi_neni_avagy_mamam_hajasa

Ma is irigykedtem rá, hogy milyen isteni hájas kiflit sütött, no nem ezért sütöm a kolbisat, hanem mert apukánk szülinapja van és mivel már van két tortája, úgy gondoltam én maradok a jól bevált elronthatatlan, mindig finom kolbis kiflimnél.

Ez egy baromi egyszerű, nagyon finom, elronthatatlan (max beégethető, főleg ha a sütő mellett ülsz :) és variálható sós süti. Lehet töltetlen, lehet kolbis - az alap - mustáros-kolbis, pizzakrémes, sonkás, sajtos, lenmaggal, köménymaggal szórt szóval engedjétek el a fantáziátokat és próbáljátok ki ezt a pofonegyszerű és összességében sütéssel együtt két óra alatt elkészíthető mennyei sósat.

És zsebeljétek be az elismeréseket!!!

Hozzávalók:

70dkg liszt
2 tojás
1 kefír
1 dl étolaj
2 ek. cukor
csipet só
1 dl tej - 5 dkg élesztő - 1 mokkáskanál cukor
20dkg Rama - 1 evőkanál só

A hozzávalókból a Rama kivételével tésztát gyúrunk (az élesztőt a tejben felfuttatjuk a cukorral). A tésztát négy részre osztjuk, majd egyet kiveszünk a tálból és még megfelezzük. Ezután mindkettőt kör alakúra nyújtjuk. Az egyiket megkenjük a 20 dkg Rama és az egy evőkanál só keverékének egynegyedével majd rátesszük a másik lapot és derelyevágóval 16 cikkre vágjuk (vagy ahogy sikerül:).
Ezután kis kolbászdarabkákat rakunk a cikkekre és így feltekerjük, kivajazott/kizsírozott tepsibe rakjuk, tojással megkenjü és egy órát (én fél órát szoktam- látod, amint szépen növekednek szerintem ez élesztő és liszt függő) hagyjuk a tepsiben kelni. Hihetetlenül nőni fognak:):)
Sütőben szép aranysárgára, barnára sütöd, melegen isteni, de még másnap is finom, ha marad!

Ezt a receptet a családunk Ángyikának köszönheti, aki üresen készítette és küldött egyszer belőle kóstolót én akkor szerettem bele és azóta rendszeresen készítem. A kolbászos változatát elkészítve Ludvig Andi barátnőm mondta, hogy náluk ez karácsonyi süti, keresztanyukája süti. A legviccesebb kolbászos kifli sütésünk is Andival volt, amikor még kolleginák voltunk és egy névnapra készítettük, hogy bevigyük a többieknek. Andi konyhája akkor még nem volt túl felszerelt, no mérleg, no nyújtódeszka, no nyújtófa, é smintha a sütőt sem ismerte volna még ki Andi, de úgy emlékszem legalább egy tepsi volt :) de nagyon jól szórakoztunk. És azt is tudom, hogy isteni békési kolbász került a kiflikbe, amit szerintem mellesleg vétek belerakni, de ízlések és pofonok :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://momenta.blog.hu/api/trackback/id/tr386920003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kisháziné Ludvig Andrea 2014.11.29. 07:26:42

Hajhá!!! Mindjárt itt a karácsony;) kolbászos kiflire fel!!;);)
süti beállítások módosítása